Site Name Nedo


Description for image 5Description for image 6Description for image 4Description for image 3Description for image 2Description for image 1

Radionica za povećanje sigurnosti letenja u BiH u ogranizaciji Aero kluba Tuzla

Slike za Galerije: 
Na sportskom aerodromu aero kluba Tuzla „Jegin Lug“ u subotu 03.10.2020. godine su se nekako „posložile kockice“ dugogodišnjeg planskog rada i djelovanja našeg Kluba, koji je prepoznat od strane grada Tuzla, zrakoplovnih vlasti u Bosni i Hercegovine, medija, kolegica i kolega iz svijeta tzv „male avijacije“ u našoj zemlji.

03.10.2020.godine - Sportski aerodrom Aero kluba Tuzla – Jegin Lug (LQJL)

U životu se ništa ne dešava slučajno, a u avijaciji pogotovo. Sve je splet raznih događanja, pozitivnih i negativni ili kako bi to zrakoplovni inspektori kazali „chain of events“ (lanac događanja). Nekada je taj tzv „lanac događanja“ potrebno prekinuti, kako bi se izbjegla katastrofa, ali na sreću mi smo naš „lanac“ saradnje i razmjene iskustava danas još više učvrstili.
Na sportskom aerodromu aero kluba Tuzla „Jegin lug“ – LQJL u subotu 03.10.2020. godine su se nekako „posložile kockice“ dugogodišnjeg planskog rada i djelovanja našeg Kluba, koji je prepoznat od strane grada Tuzla, zrakoplovnih vlasti u Bosni i Hercegovine, medija, kolegica i kolega iz svijeta tzv „male avijacije“ u našoj zemlji.

Aero klub Tuzla je bio organizator radionice koja je okupila eksperte iz Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA), Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA), pilote iz Bihaća, Prijedora, Sarajeva, Livna, Visokog, Živinica i Škole letenja SBA Sarajevo.

Englezi bi kazali “Safety First” - to je prepoznao i pilot naseg kluba Edin Spahić koji je prezentirao tehnička rješenja inkorporirana u uređaj za praćenje pozicije letjelice u stvarnom vremenu i prostoru pri čemu će rukovodilac letenja u svakom trenutku na računaru primati podatke o poziciji letjelice, a sa druge strane pilot u letjelici će putem svog mobilnog telefona ili tableta primati podatke o drugim klupskim letjelicama u svojoj blizini.
U toku je i razvoj programa (software) koji će biti korišten za poslovanje kluba, vođenje plovidbenosti i za rad škole.

Radionica je bila interaktivnog karaktera, jer sa prezentacijama smo imali namjeru da potaknemo diskusiju, a sve sa jednim ciljem – povećanja sigurnosti letenja u BiH. Sve smo “začinili” sa prezentacijom instruktora letenja Mehe Emkića kojom su ponuđene ideje strateškog planiranja u sličnim zrakoplovnim organizacijama uz osvrt na legislativu za organizaciju Škole letenja.

Na upit svih zainteresovanih zrakoplovaca, dostavljamo našu prezentaciju, brošuru Strateško planiranje u jedriličarskim klubovima koju je izdala Američka asocijacija jedriličara (SSA) i jedan primjer strategijskog plana (ak.tuzla@gmail.com).

Pokazali smo šta planiramo raditi narednih pet godina. To je takođe poziv svim zainteresovanim aeroklubovima da pokušamo približiti modele našeg rada, urediti sistem školovanja pilota jedrilica i proširenja na klasu TMG kao „osnovnu pilotsku školu“, sa mogućnošću nastavka školovanja u drugim ATO školama za LAPL(A) i PPL. Takođe školovati nastavnike jedriličarstva koji bi imali prava obučavati za proširenje ovlaštenja na klasu  TMG. Spoznali smo da nam nedostaje i da je HITNO potrebno školovati nastavnike za LAPL(A) (Kandidati za nastavnika za LAPL(A) ne moraju polagati teoriju za CPL, što je slučaj za kandidate za nastavnike PPL).

U prezentacijama nismo donijeli zaključke i otvoreni smo za sve komentare. Molimo vas da na osnovu svega što ste vidjeli i čuli za vrijeme prezentacije i nakon pregleda materijala, vlastitih iskustava, odvojite nešto vremena i pošaljete nam svoje komentare, da bi se na osnovu istih mogli odlučiti u kojem smijeru možemo nastaviti razvoj našeg sporta, svi zajedno, tamo gdje postoji zajednički interes.