Site Name Nedo


Description for image 2Description for image 1Description for image 3Description for image 4Description for image 6Description for image 5

Flota

Na ovom mjestu je predstavljena flota Aero kluba Tuzla:

 

PIPER PA-18 SUPER CUB:

 

Ovo je jedan od najpopularnijih aviona u oblasti sportskog letenja. Jednomotorni visokokrilac, dvosjed, mješovite konstrukcije. Proizveden je u USA, a uz minimalne izmjene proizvodi se još od 1949 godine . U našem Klubu ovo je najvažniji avion. Koristi se za šlep jedrilice, izviđanje, trenažno letenje i.t.d.

(Više o ovom aviona na: http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_PA-18 )

 

001

 

 linija

 

SCHEIBE SF-25C FALKE

 

SF-25C Falke je veoma popularna motorna jedrilica (TMG - Touring motor glider) proizvedena u Njemačkoj. TMG je motorna letjelica koja je uspjela da objedini sve najbolje iz letenja malim sportskim avionom i jedrilicom. TMG motorna jedrilica se može letjeti sa motorm poput aviona, a zbog svojih dugih krila kao u jedrilice, u zraku se sa ugasenim motorom ponaša poput jedrilice. Scheibe SF-25C Falke je dvosjed, niskokrilac, metalne konstrukcije obložene platnom, što mu daje manju težinu u odnosu na avion, tako da je za letenje dovoljan motor od 40-tak KS. Naš Scheibe SF-25C Falke je opremljen malo jačim motorom Sauer od 80 KS što mu daje veoma dobre letne karakteristike. Namjena letjelice je osnovna obuka pilota, preobuka pilota jedrilice na letjelicu sa motornim pogonom, trenaža sportskih i profesionalnih pilota, vuča jedrilica, izviđanje i drugo.

( Više o ovoj letjelici na: https://en.wikipedia.org/wiki/Scheibe_Falke )

 002

 

 linija

 

KRAGUJ J-20

 

Avion J-20 Kraguj (Sparrowhawk) je laki vojni  jednomotorni  niskokrilac, jednosjed, potpuno metalne konstrukcije. Prvi put je poletio 1962 godine, a proizvodila ga je fabrika Soko u Mostaru. Želja članova Kluba je da ovaj avion bude ponovo osposobljen za letenje i da se koristi na izložbama i aero mitinzima.

( Više o ovom aviona na: http://en.wikipedia.org/wiki/Soko_J-20_Kraguj )

 

003

 

 linija

 

BLANIK L-13

 

Školska vazduhoplovna jedrilica, dvosjed, proizvedena u Češkoj, potpuno metalne konstrukcije, namijenjena za obuku i trenažu pilota. Jedna od najomiljenijih i najviše korištenih jedrilica u svijetu. U 2010 godini je proizvođač propisao AD notu kojom se zahtijeva ugradnja dijelova koji bi trebali da povećaju sigurnost letenja na ovoj jedrilici. Zbog visoke cijene ovih radova mnogo jedrilica ovog tipa je prizemljeno. Naša jedrilica je urađena prema uputama proizvođača, u ovlaštenom servisu i danas ponovo leti i ima karakteristike i resurse kao i nova jedrilica.

  • Posada: Dva pilota
  • Dužina : 8,40 m
  • Raspon krila: 16,20 m
  • Težina prazne jedrilice: cca. 292 kg
  • Ukupna dozvoljena težina: 500 kg
  • Maksimalna brzina: 253 km/h
  • Najbolja finesa: 28

004

 

  linija

 

CIRRUS Std. VTC

 

Vazduhoplovna jedrilica, proizvedena po licenci Schempp-Hirth, u Fabrici aviona i jedrilica „Jastreb“ u Vršcu. Moderna jedrilica, proizvedena od kompozitnih materijala i trenutno naša jedina takmičarska jedrilica.

  • Posada: Jedan pilot
  • Dužina : 6.35 m
  • Raspon krila: 15.00 m
  • Težina prazne jedrilice: cca. 215 kg
  • Ukupna dozvoljena težina: 390 kg
  • Maksimalna brzina: 220 km/h
  • Najbolja finesa: 38.5
  • Planiranje: 0.6 m/s

005

 


  linija

 

VSO-10B Osa

 

Vazduhoplovna
jedrilica, proizvedena u Fabrici Vyvojova Skupina Orlican u Čehoslovačkoj. Koristi se kao prelazna jedrilica, za trenažno letenje mladih i starijih
pilota. Jedrilica je konstruisana na jedinstven način upotrebom modernih materijala krila su drvene konstrukcije, trup metalni dok je kabina urađena od kompozitnih materijala. U Klubu imamo
dvije jedrilice ovog tipa, a spada u standard klasu jedrilica raspona krila 15m.

  • Posada: Jedan pilot
  • Dužina : 7.00 m
  • Raspon krila: 15.00 m
  • Težina prazne jedrilice: cca. 250 kg
  • Ukupna dozvoljena težina: 380 kg
  • Maksimalna brzina: 250 km/h
  • Najbolja finesa: 36:1
  • Planiranje: 0.64 m/s

VSO-10B Osa

 

 linija

 

VUK T

 

Vazduhoplovna jedrilica, proizvedena u Fabrici aviona i jedrilica „Jastreb“ u Vršcu. Koristi se kao prelazna jedrilica, za trenažno letenje mladih i starijih pilota. Jedrilica je konstruisana od modernih materijala. U Klubu imamo dvije jedrilice ovog tipa.

  • Posada: Jedan pilot
  • Dužina : 6.5 m
  • Raspon krila: 15.00 m
  • Težina prazne jedrilice: cca. 260 kg
  • Ukupna dozvoljena težina: 385 kg
  • Maksimalna brzina: 240 km/h
  • Najbolja finesa: 37.5
  • Planiranje: 0.65 m/s

006