Site Name Nedo


Description for image 2Description for image 1Description for image 3Description for image 4Description for image 6Description for image 5

Flota

Na ovom mjestu je predstavljena flota Aero kluba Tuzla:

 

PIPER PA-18 SUPER CUB:

 

Ovo je jedan od najpopularnijih aviona u oblasti sportskog letenja. Jednomotorni visokokrilac, dvosjed, mješovite konstrukcije. Proizveden je u USA, a uz minimalne izmjene proizvodi se još od 1949 godine . U našem Klubu ovo je najvažniji avion. Koristi se za šlep jedrilice, izviđanje, trenažno letenje i.t.d.

(Više o ovom aviona na: http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_PA-18 )

 

001

 

 linija

 

UTVA 75

 

Avion je proizveden u fabrici aviona Utva u Pančevu. U serijskoj proizvodnji je bio od 1978 godine, a zadnja dva aviona ovog tipa su proizvedena u 2003 godini i izvezena u USA. Avion je dvosjed, potpuno metalne konstrukcije, jednomotorni niskokrilac, sa fiksnim stajnim trapom. Namjena aviona je osnovna obuka pilota, obuka u instrumentalnom i noćnom letenju, trenaža sportskih i profesionalnih pilota, vuča jedrilica, izviđanje i drugo.

U hangaru AK Tuzla su 3 aviona Utva 75.

( Više o ovom aviona na: http://en.wikipedia.org/wiki/UTVA_75 )

 002

 

 linija

 

KRAGUJ J-20

 

Avion J-20 Kraguj (Sparrowhawk) je laki vojni  jednomotorni  niskokrilac, jednosjed, potpuno metalne konstrukcije. Prvi put je poletio 1962 godine, a proizvodila ga je fabrika Soko u Mostaru. Želja članova Kluba je da ovaj avion bude ponovo osposobljen za letenje i da se koristi na izložbama i aero mitinzima.

( Više o ovom aviona na: http://en.wikipedia.org/wiki/Soko_J-20_Kraguj )

 

003

 

 linija

 

BLANIK L-13

 

Školska vazduhoplovna jedrilica, dvosjed, proizvedena u Češkoj, potpuno metalne konstrukcije, namijenjena za obuku i trenažu pilota. Jedna od najomiljenijih i najviše korištenih jedrilica u svijetu. U 2010 godini je proizvođač propisao AD notu kojom se zahtijeva ugradnja dijelova koji bi trebali da povećaju sigurnost letenja na ovoj jedrilici. Zbog visoke cijene ovih radova mnogo jedrilica ovog tipa je prizemljeno. Naša jedrilica je urađena prema uputama proizvođača, u ovlaštenom servisu i danas ponovo leti i ima karakteristike i resurse kao i nova jedrilica.

  • Posada: Dva pilota
  • Dužina : 8,40 m
  • Raspon krila: 16,20 m
  • Težina prazne jedrilice: cca. 292 kg
  • Ukupna dozvoljena težina: 500 kg
  • Maksimalna brzina: 253 km/h
  • Najbolja finesa: 28

004

 

  linija

 

CIRRUS Std. VTC

 

Vazduhoplovna jedrilica, proizvedena po licenci Schempp-Hirth, u Fabrici aviona i jedrilica „Jastreb“ u Vršcu. Moderna jedrilica, proizvedena od kompozitnih materijala i trenutno naša jedina takmičarska jedrilica.

  • Posada: Jedan pilot
  • Dužina : 6.35 m
  • Raspon krila: 15.00 m
  • Težina prazne jedrilice: cca. 215 kg
  • Ukupna dozvoljena težina: 390 kg
  • Maksimalna brzina: 220 km/h
  • Najbolja finesa: 38.5
  • Planiranje: 0.6 m/s

005

 

 linija

 

VUK T

 

Vazduhoplovna jedrilica, proizvedena u Fabrici aviona i jedrilica „Jastreb“ u Vršcu. Koristi se kao prelazna jedrilica, za trenažno letenje mladih i starijih pilota. Jedrilica je konstruisana od modernih materijala. U Klubu imamo dvije jedrilice ovog tipa.

  • Posada: Jedan pilot
  • Dužina : 6.5 m
  • Raspon krila: 15.00 m
  • Težina prazne jedrilice: cca. 260 kg
  • Ukupna dozvoljena težina: 385 kg
  • Maksimalna brzina: 240 km/h
  • Najbolja finesa: 37.5
  • Planiranje: 0.65 m/s

006